Pyszny deser bez cukru – Śliwki pod owsianą kruszonką

Pyszny deser bez cukru – Śliwki pod owsianą kruszonką

Sezon na śliwki nadal trwa! Nie byłabym sobą, gdybym nie przygotowała czegoś smacznego z udziałem śliwek. Tym razem zapragnęłam czegoś słodkiego ale warunkiem było to, aby był to deser bez cukru. Udało mi się to w 99%, bo cukru użyłam jedynie do dekoracji deseru.

Przygotowałam banalnie prosty, ale jakże pyszny deser bez cukru – śliwki pod kruszoną z płatków owsianych. Polecam bardzo na jesienne wieczory lub spotkanie z przyjaciółmi.

Składniki:

  • 600 g dojrzałych śliwek
  • 8 łyżek syropu daktylowego (przepis jak przygotować syrop, znajdziesz w tym poście – KLIK)
  • 2 szklanki płatków owsianych
  • 3 łyżki soku z cytryny
  • 5 łyżek masła

Śliwki umyj i pozbaw pestek. Większe owocde możesz dodatkowo przekroić. Ułóż w naczyniu żaroodpornym i polej 3 łyżkami syropu daktylowego. W blenderze lub thermomix rozdrobnij płatki owsiane, dodaj resztę syropu daktylowego, masło oraz sok z cytryny. Powstałą kruszonkę ułóż na owocach. Piekarnik nagrzej do 200 stopni C. Wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec przez 25 minut na złoty kolor, na środkowej półce piekarnika z termoobiegiem. Po wyjęciu posyp cukrem pudrem (opcjonalnie). Podawaj na gorąco solo lub z gałką lodów waniliowych.

U mnie w domu deser zniknął w mgnieniu oka. Jestem pewna, że u ciebie będzie podobnie.

A ty w jakiej postaci lubisz śliwki najbardziej?

(Visited 43 times, 1 visits today)


  • Ja chciałabym tylko przypomnieć, że łyżka syropu daktylowego ma w sobie więcej węglowodanów niż łyżka białego cukru i ma też więcej kalorii, więc trzeba z takimi deserkami baaardzo uważać 😉 Dużo osób myśli, że jak deser jest bez białego cukru to jest zdrowy i/lub niskokaloryczny i często pozwalają sobie wtedy na zjedzenie większych ilości, a tu psikus 🙁

    • Ja zakochałam się w syropie daktylowym, bo szukałam alternatywy dla dań dziecięcych. Myślisz, że taki syrop nie jest wskazany dla dzieci? Chciałam nim słodzić desery lub w ogóle dania dla rocznej córki. Chciałabym jak nadłużej unikać w jej diecie białego cukru.

      • Do drugiego roku życia nie powinno się dawać dzieciom słodyczy (zarówno z powodów zdrowotnych, jak i psychologicznych – nie uczmy dziecka od małego, że dosładzanie musi być elementem codziennej diety!). Jeśli chcesz, by podwieczorek był słodki, proponuję świeże owoce, jogurty, ewentualnie owoce suszone, może jakiś naleśnik w celu uatrakcyjnienia tego raz na jakiś czas 🙂

        • Uważam ze mój dziecko je zdrowo, bo nie podaje mu tego co większość rodziców. Nie zna kaszek słodzonych, mleka modyfikowanego, pseudo deserków i innych cudów. Zajada za to otręby pszenne i żytnie, kaszę manną i jaglaną bez dodatków oraz świeże i suszone owoce. Kocha awokado i olej lniany. Pomysł na syrop daktylowy zaczerpnęłam z książki Alaantkowe BLW. Tam autorki podają go jako zamiennik cukru dla dzieci. Nie wiedziałam że nie jest to najlepszy pomysł. Dzięki za to że napisałaś. Nie będę w takim razie dodawać go do potraw.

          • Sama idea BLW jest świetna, ale z tego co widzę książka nie jest napisana przez kogoś z odpowiednim wykształceniem (dietetyk, lekarz…) więc trzeba liczyć się z tym, że mogą być w niej błędy 🙁

          • Tak, zgadzam się. Dlatego tym bardziej dziękuję ci za te komentarze. Nie byłam świadoma ze taką zamiana wcale nie jest lepsza.

          • :*

  • Ta kruszonka brzmi ciekawie -takiej jeszcze nie próbowałam 🙂

    • No właśnie mnie ona urzekła. Tradycyjna kruszonka jest bardzo słodka i tłusta ze względu na cukier i masło. Tu są płatki owsiane i masło więc jest to lepsza, zdrowa wersja. A dla tych, co chcą ominąć masło, można śmiało sięgnąć po olej kokosowy.

  • Ależ one pięknie wyglądają 😻

    • Dziękuję. Tak samo super smakują i co najważniejsze ten deser jest banalnie prosty w wykonaniu.

  • Wygląda pyyyyyysznie <3

  • Wygląda smakowicie i jest zdrowy 🙂 na pewno skorzystam kiedyś z Twojego przepisu!


Facebook