Zdrowe, naturalne, wegańskie śniadanie – kasza jaglana z jagodami

Zdrowe, naturalne, wegańskie śniadanie – kasza jaglana z jagodami

Często szukam przepisów na zdrowe śniadania bliskie naturze. Takie, które dodadzą energii na cały dzień, a jednocześnie nie będą przetworzone czy z podejrzanym składem. Tak się składa, że wegańska kasza jaglana to mój przepis, który przygotowuję dla siebie i córki. Jako, że Agatka nie skończyła jeszcze roku i nie może jeść mleka krowiego, jaglankę przygotowuję na mleku roślinnym – kokosowym. Oczywiście mleko przygotowuję sama, to bardzo proste, a wiem od początku do końca co jest w jego składzie.

Wegańska kasza jaglana jest bardzo smaczna, lekko słodka, z nutą kokosową. Ja nie dodaję do niej cukru, a słodycz czepię jedynie z mleka i owoców. Aby kasza była jedwabiście gładka mielę ją na mąkę. Z mąki jaglanej przygotowuję przepyszne danie, które mogłabym śmiało nazwać budyniem jaglanym, bo nie czuć, że jest to nadal kasza. Co ważne kasza jaglana z mąki nie jest gorzka i nie trzeba jej wcześniej płukać. Dziecku podaję kaszę z odrobiną masła, dla siebie w wersji wegańskiej.

Dlaczego kasza jaglana?

  1. Jest bezglutenowa, więc nie uczula.

  2. Jest zasadotwórcza, więc nie zakwasza organizmu.

  3. Jest bogata w witaminy z grupy B: B1, B2 i B6  oraz żelazo i miedź.

  4. Jest bardzo szybka w przygotowaniu, a tworzy pełnowartościowy posiłek.

  5. Ma nieskończone możliwości kombinacji smakowych. Można ją podawać na ostro, słodko, saute.

  6. Ma właściwości antywirusowe, odśluzowuje organizm. Jest więc idealna podczas kataru i przeziębienia.

  7. Zawiera krzemionkę. Ma więc bardzo dobry wpływ na skórę, włosy i paznokcie.

  8. Reguluje poziom cholesterolu.

  9. Jest bogata w lecytynę i witaminę E.

  10.  Jest bardzo smaczna.

Jak gotować kaszę, żeby nie była gorzka?

Żeby kasza jaglana nie miała goryczki, trzeba ją odpowiednio przyrządzić – przed ugotowaniem najpierw obficie przelej kaszę zimną, a potem gorącą wodą.

Składniki:

400 ml mleka kokosowego

80 gramów kaszy jaglanej (opcjonalnie zmielonej na mąkę)

owoce jako dodatek – jagody, truskawki, maliny lub bakalie

Kaszę przygotowuję w Thermomix (10 minut, 100 stopni C, obroty 3), ale równie dobrze możesz ją przygotować w zwykłym garnku. Do chłodnego mleka wrzuć kaszę jaglaną (opcjonalnie zmieloną na mąkę) i mieszaj, aby nie powstały grudki. Pod wpływem narastającej temperatury kasza będzie pęcznieć i zmieni się w gładką kleistą masę. Po około 10 minutach na pewno będzie gotowa. Przelej kaszę do miski. Podawaj z jagodami, truskawkami lub malinami. Jeśli nie masz świeżych owoców dodaj suszone bakalie.

Lubisz kaszę jaglaną? Z czym ją najchętniej zjadasz?

(Visited 46 times, 1 visits today)



Facebook